luni, 27 februarie 2012

AXIS MUNDI

  "....iubirea si natura fiind doua teme indisolubile in poezia eminesciana,un fel de axis mundi al operei sale"


Aceste cuvinte deschideau toate comentariile operelor eminesciene cu care luam eu numa 10 la romana, ca eu am fost si sunt foarte desteapta dar altceva vroiam sa zic; 
vroiam sa zic de perversitatea din mintea mea care iata in sfarsit m-a convins ca unde e perversitate e si intelepciune caci abia acum am inteles tema indisolubila a lu Mihaita in timp ce imi recita nepoata-mea poezia cu  ce te ...... legeni.
 Pentru cei care inca n-au ajuns la gradul meu de cunoastere, cat si pentru elevii de liceu care dau bacu fac dezvaluirea lui axis mundi, adevaratul liant dintre iubire si natura ! 


CE TE LEGENI                              CE  TE TÂRNUÍ
   
Ce te legeni, codrule,                  Ce te dai fa in barci
Fara ploaie, fara vant,                  prin club
Cu crengile la pamant?               La varsta ta?

- De ce nu m-as legana,             Si de ce nu m-as (.…)
Daca trece vremea mea!           Ca imi trece vremea
Ziua scade, noaptea creste       Silicoanele scad, celulita creste
Si frunzisul mi-l rareste.               Si-mi diminueaza succesul.


Bate vantul, frunza-n dunga        Timpul nu iarta pe nimeni
Cantaretii mi-i alunga;                 Si e mai greu cu agatatul
Bate vantul dintr-o parte              si vin altele din urma
Iarna-i ici, vara-i departe.           Cu model nou de silicon.
Si de ce sa nu ma plec,              si de ce sa nu ma (.…)
Daca pasarile trec!                      Daca are balta peste!

Si se duc ca clipele,                    Si-or mai trece cativa ani,
Scuturand aripele,                       Si-oi ajunge o baba betiva,
Si ma lasa pustiit,                        si nu m-o mai cauta niciunul,
Vestejit si amortit                         si-oi ramane singura,
Si cu doru-mi singurel,                mi-oi lua si eu un vibrator
De ma-ngan numai cu el!       De ma-ngan numai cu el !


5 comentarii:

konskriptor spunea...

Sfinte mâncator de carne de porc în Postul Paştelui! Aceste vorbe sunt ca un cui incins in incheietura mainii.

Cum de-mi aduci tu aminte de comentarii? De antiteze şi hiperbole. De zorii homerici ai poeziei mioritice?

boemul spunea...

n-are balta peşte, n-ai văzut că numa' broaşte?
ultima strofă iar mi-a amintit că am văzut una pe la 70 de ani ieşind dintr-un sex shop...

Anonim spunea...

Daca Eminescu ar fi avut blog, sigur iti dadea comment cu multi ":))"

Joker spunea...

Mişto paralelă.
Cine îi face?
Şi de ce în stilul ăsta.
Vinovat/ţi?
No!
...Trăitori.
Visători.
Ce ne facem? Avem o grămadă de carpidermişti!
:)

Eminescu spunea...

:))))))))))))))))